Sık Sorulan Sorular
1- Uluslararası öğrencilerin üniversitenize kabulü nasıl gerçekleşir?
Başvurular, Üniversite Bilgi Yönetim Sistemi> Uluslararası Öğrenci Başvurusu İşlemleri modülü üzerinden online olarak uluslararası öğrenci için belirlenen akademik takvimde belirtilen tarihler arasında en fazla 5 (beş) programa yapılır. Liseden/Orta öğretim kurumlarından, Üniversitemize başvuru tarihinden itibaren en fazla 5 yıl öncesinde mezun olmuş olan adaylar başvuru yapabilir.
2- Bartın Üniversitesi uluslararası öğrenci başvuruları ne zaman başlar?
Başvuru tarihleri için Bartın Üniversitesi web sitesini takip edebilirsiniz.
3- Eğitim ve Öğretim dili nedir?
Eğitim ve öğretim dili Türkçe’dir. İngilizce Öğretmenliği ve Mütercim-Tercümanlık bölümleri %100 İngilizce vermekte olup, İngilizce hazırlık programları mevcuttur. İslami İlimler Fakültesi öğrencileri bir (1) yıl zorunlu Arapça hazırlık eğitimi almak zorundadır. Ayrıca üniversitemizdeki lisans, önlisans ve meslek yüksekokulları dahil tüm akademik birimlerdeki öğrencilerimiz isteğe bağlı olarak bir (1) yıl İngilizce hazırlık eğitimi alabilirler.
4- Uluslararası öğrenciler yurtlara başvurabilir mi? Başvuru şartları ve olanaklar nelerdir?
Uluslararası öğrencilerin yurt ve kredi / burs başvuruları ancak kendilerine verilen ikamet / oturma izni kartındaki yabancı kimlik numarası ile mümkün olmaktadır. Başvurular e-devlet portalı üzerinden yapılmaktadır. Değerlendirme sonuçları www.kyk.gov.tr adresinden duyurulmaktadır.
5- Yıllık eğitim ücreti hakkında bilgi verebilir misiniz?
Eğitim ücretleri için www.iso@bartin.edu.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
6- Uluslararası öğrenciler değişim programlarından yararlanabilir mi?
Evet, uluslararası öğrenciler Erasmus programından yararlanabilir. Detaylı bilgilere www.erasmus@bartin.edu.tr adresinden ulaşabilirsiniz.
7- İkamet Tezkeresi nedir? Nasıl alınır?
Türkiye’de alacağınız vize ile kalabileceğiniz maksimum süre 3 aydır. 3 aydan sonrası için ikamet izni almanız gerekmektedir. Tüm uluslararası öğrenciler, Türkiye’ye giriş yaptıktan sonra en geç 1 ay içinde oturma izni almak üzere Bartın Valiliği İl Göç İdaresi’ne başvurmak zorundadırlar.
Öğrenciler, öğrenci vizelerinde belirtildiği gibi Türkiye’de geçirecekleri öğrenim süresini kapsayan oturma izni alacaklardır ve bu belgeyi her zaman yanlarında taşımaları gerekmektedir.
8- Sağlık Sigortası nasıl alınır?
Türkiye’de eğitim-öğrenim görecek tüm uluslararası öğrenciler üniversiteye kayıt oldukları tarih itibariyle en geç 3 ay içinde Sosyal Güvenlik Kurumu İl Sağlık Müdürlüğü’ne başvuruda bulunarak yazılı bir dilekçe ile sigorta yaptırmalıdır. Bu süre içerisinde yazılı dilekçe ile İl Sağlık Müdürlüğü’ne başvurmayan tüm öğrenciler, öğrenim süreleri boyunca bir daha bu haktan faydalanamayacaklardır.
TANITIM
Uluslararası Öğrenci Oryantasyon Programı
MEVZUAT
Yurtdışından Öğrenci Kabülüne İlişkin Esaslar
Bartın Üniversitesi Uluslararası Öğrencilerin Kabul ve Kayıt Esasları Yönergesi
Bartın Üniversitesi Uluslararası Öğrenciler Ofisi
Adres: Bartın Üniversitesi Ağdacı Kampüsü
E-posta: iso@bartin.edu.tr
Uluslararası Öğrenciler Koordinatörü
Burçin KEF